MatildaTh

Dålig dag

Publicerad 2011-12-12 18:19:08 i Allmänt

Idag är jag på allmänt dåligt humör, vilket tycks smitta av sig till min son. Gnäll, gnäll och mera gnäll. Jag trodde att det skulle bli ganska smidigt att vara tvåbarnsmor eftersom Rasmus inte är så liten längre, men där misstog jag mig. Skönt är det iaf att Ronja börjat komma in i lite mer sovrutiner och att vi har fått några kvällar nu i lugn och ro.

Jag undrar om jag börjar bli sjuk också, jag mår illa och känner mig allmänt hängig.

Efter en tråd jag följer på familjeliv.se så sitter jag här och funderar lite på namn. Vad och varför vi väljer att döpa våra barn till det de heter. Jag är så tråkig så jag har ingen särskild anledning egentligen till mina val av namn, inget släktnamn eller något sådant utan jag tycker bara om namnen. Rasmus och Ronja passar väldigt bra ihop dessutom. Sen att det är två figurer ur Astrid Lindgrens verk tycker jag gör namnen ännu finare.

De här påhittade stavningarna av namn nuförtiden, Zarah, Cevin, Kewin, och ännu värre läste jag att en tjej hade en dotter hon döpte till Harmony. Harmony som porrskådis - okej. Harmony 1,5år börjar dagis - inte okej.

Men alla är vi olika. Jag tycker dock synd om stackars Harmony när hon blir vuxen och ska skaffa sig ett jobb: -Hej jag heter Harmony Sunshine Persson. Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela