MatildaTh

Dop?

Publicerad 2011-11-06 15:00:55 i Allmänt

Funderar på det här med barndop. Ni som döper era bebisar, varför gör ni det? Ni som är troende förstår jag, men ni andra? Jag skulle inte vilja att mina föräldrar döpte mig som bebis, så jag är glad för att jag slapp.
Varför vill man att en präst välkomnar bebisen in i svenska kyrkan? Som säger att du ska alltid följa Jesus väg osv?

Jag vill att mina barn själva ska få välja. De kanske blir buddhister eller ateister. Det är deras val.

Vill man ha ett tillfälle där alla träffar bebis och lämnar presenter kan man väl lika gärna ha en namngivningscermoni?

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-11-07 22:14:18

i våran släkt e de en självklarhet, vi är inte superkristna någon av oss men det är en fin tradition som jag aldrig ifrågasatt eller tycker e konstigt.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela