MatildaTh

Standardmått

Publicerad 2011-11-11 12:51:44 i Allmänt

Varför är allt byggt i standardmått? Och vem/vad är det som bestämmer dessa? Jag har flyttat en hel del, i alla lägenheter eller hus jag bott i även det jag bor i nu är diskbänken för låg, jag får stå med krökt rygg för att kunna diska. Inte nog med att det är så förbannat tråkigt att diska, man ska få ont i ryggen också. Jag skalade potatis igår, det är ännu värre än att diska. Mattias som är nästan 190 cm lång får ju nästan böja knäna för att nå ordentligt.

Nää troligtvis är detta standardmått bestämt av män utifrån längden på en genomsnittlig kvinna, för diska är ju nåt för kvinnor att sköta. Idioter.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela