MatildaTh

Vilken natt

Publicerad 2011-11-14 06:55:21 i Allmänt

Rasmus gillar inte att sova ensam, han somnar själv i sin säng på kvällen men vaknar nästan alltid efter tre timmar och lägger sig hos oss. Det har inte stört innan som det gör nu. Eftersom sängen är 160 bred och även Ronja ligger hos oss så får vi helt enkelt inte plats. Det har vi löst genom att Mattias lägger sig i extrasängen. Det är riktigt tråkigt att inte ens kunna sova tillsammans.

Jag ligger ihopklämd i mitten eftersom båda barnen vill ligga nära. I skarven. Mycket obekvämt.

Inatt har Rasmus dessutom snarkat och hostat som en skogshuggare så det blev inte mkt sömn.

Strax efter sex väcker Mattias mig för att han inte hittar nycklarna till jobb-bilen. Kaos och bråttom. Vi letar allihop, paniken är på topp. Till slut upptäcker M att nycklarna låg där de brukar ligga.

Det kan vara charmigt med smått förvirrade människor, men detta kan ställa till det ganska mycket. Den senaste månaden har han tagit fel ryggsäck till jobbet, han tog Rasmus väska med gympakläder istället för sin lunch, han tog fel glasögon en annan morgon (han ser i mina men inte jag i hans.) Men det jobbigaste var nog när han hade fått med sig alla nycklar så vi varken kunde låsa hemma eller använda bilen.

Men det är ju tur att jag älskar honom ändå ;)

Kommentarer

Postat av: Mattias

Publicerad 2011-11-15 20:45:26

Ja det är la ganska härligt med en förvirrad man. Du vet ju inte vad som kan hända. Vilken tur jag har att du älskar mig ändå för jag älskar dig också fast att jag är lite tankspridd ibland. Puss

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela