MatildaTh

8/12-12 <3

Publicerad 2012-12-18 01:12:00 i Bröllop

Dagen började med att Sara kom och plockade upp mig. Först skulle vi hämta min brudklänning på Kristinas brud & fest, där vi även skulle möta Emeli. Väl där så var nästa anhalt Hudoteket för hårfix, make-up och påklädning. Min underbara fantastiska frisör Reneé med sitt fantastiska bemötande gjorde vår vistelse där oerhört trivsam. Om ni ska uppsöka just en frisör på Hudoteket så ger jag henne mina varmaste rekomendationer. Håret blev kanon och jag fick ständigt beröm för mitt hår, tydligen så var hon inte van vid att göra uppsättningar utan att behöva löshår.
Men hår det har jag ju så det räcker och blir över.
 
Sminket blev bra, även om jag inte var lika nöjd som med håret. När all styling var klar fick jag återigen hjälp av Reneé med påklädning, sista sprayningen av håret och diverse annat. Hudoteket har tillstånd för bilar som ska hämta upp brudar på gågatan, vilket underlättade i all snö. Jag ville inte hinna få klänningen smutsig redan innan vigseln! På vägen till kyrkan så började nervositeten komma smygandes, även om jag var mycket lugnare än vad jag trodde så var jag ju givetvis nervös.
 
Jag och mina tärnor träffade min blivande man och hans bestmen utanför kyrkan för en snabb genomgång. Sen var det dags. River flows in you började spelas på orgeln, Sara och Mange tog täten, Emeli och Emil följde efter och sist var det dags för oss. Det var en mäktig känsla att få gå där med alla nära och kära runt omkring. Kim hade hjälpt oss trycka fantastiska vigselprogram som delades ut av Rasmus, Carl och Anna. Anna hade fotografering som uppdrag under vigseln och Göran filmade. Johanna och Dalle sjöng skönsång, första låten var Du är allt som de sjöng tillsammans, den andra Annies song sjöng Dalle ensam, båda låtarna framfördes på gitarr av Dalle. Vi bara njöt, och var nervösa givetvis. Utgångsmusiken - Thunderclash med Ronja Rövardotter gjorde succé. (De som inte gillade hårdrocken sa inget iaf.)
När vi äntligen kom ut på kyrktrappen stod alla där med tomteblossen tända -  det var så mysigt.
 
Fotograferingen i kylan efter kyrkan gick relativt fort. Carl hann ta många bra bilder ändå.
 
Väl framme i festlokalen väntade all våra gäster. Kvällen blev kanon. Allt flöt på fantastiskt bra. Johanna var galant som toastmadame, serveringspersonalen fantastiska, maten var alldeles ljuvlig - det bjöds på hummersoppa till förrätt, black and white till varmrätt och efter det var det bröllopstårta med aftereight och päronmoussefyllning som Annica hade gjort fantastiskt fina. Lagom mycket spex och överraskningar, underbara tal och jättefina och roliga festprogram gjorda av Johanna och Mange.
 
Vi dansade till Av längtan till dig - Åsa Jindér. Den låten har en stor betydelse för oss, när jag hade hittat Mattias, så beskrev den låten allt som rörde sig i mina tankar.
 
Tack till alla er som hjälpte till att göra vår dag så fantastisk! Vi uppskattar er och allt ni är väldigt mycket. Tack för att ni ville dela denna dag med oss.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela