MatildaTh

Tankar i natten

Publicerad 2012-12-29 05:15:00 i Allmänt

Ytterligare en anledning till att jag funderar på att byta jobb är att det är så många braiga tjejer som har slutat här. Fler är på väg bort och dels därför känner jag att 10 år (!) på ett och samma jobb borde vara tillräckligt. Hur kan jag utvecklas mer genom att arbeta kvar här? Jag vill utvecklas, lära mig mer och se nya saker, inte stampa på samma ställe. Nu är ju min plan att söka skola vilket fall, men det kan ju ta ett par år innan jag kommer in så jag känner att en ny utmaning vore på sin plats. Det vore enkelt att byta till dagtid på mitt nuvarande arbete, men 8 år av dessa 10 här har jag jobbat dag så det lockar föga.

Om jag nu ska byta till dagjobb så måste jag känna att det kan bli bättre än det jag redan har. Här trivs jag ju, även om jag känner att jag har varit här länge nog.
Det är svårt det där. Jag har inget emot att jobba helger och kvällar, tvärtom, jag tar gärna mig en sovmorgon och lediga vardagar. Men helst ska det inte innefatta nattetid. Så är livet nu, allt förändras.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela