MatildaTh

Året som gått

Publicerad 2012-01-08 15:00:34 i Allmänt

Här kommer en sammanfattning av 2011.

Januari: Året börjar med att jag känner att jag är gravid, tydliga symptom som jag kände igen direkt. Jag tog ett test och det visade + trots att jag tog det en hel vecka innan beräknad mens. Det var blandade känslor, det var planerat och tog sig direkt efter jag tog ut spiralen. Vi flyttade även in i våran första villa, där vi bor nu.

Februari: Illamående, trötthet och inskolning för Rasmus på nya skolan.

Mars: Gjorde ett VUL och fick se lilla Ronja för första gången. Dock var jag säker på att det var en pojk fram tills hon föddes.

April: Gjorde RUL och allt såg bra ut. Vi avslutade April och påbörade Maj med en resa till La Manga. Underbart.

Maj: Kom hem i början på Maj utvilade efter 10 dagar i solen. Köpte barnvagn och andra tillbehör. Rasmus var otålig och längtade nog mest efter bebisen.

Juni: Jag jobbade sista dagen veckan innan midsommar, sen var det semester med foglossning till tusen.

Juli: Gick på GP och hade det gött i solen. Rasmus fick sitt första riktiga sommarlov, eftersom jag inte jobbade alls. Mattias jobbade desto mer.

Augusti: Mattias byter jobb och jag får ha honom hemma mer. Jag är sjukt trött på att vara gravid och allt är allmänt surt. Foglossningen avtar helt när bebisen hade fixerat sig. Skönt!

September: Nu var det äntligen dags, jag gick över 3 dagar men 17 September kom hon äntligen!

Oktober: Försöker landa i vardagen, många besöker och vill träffa underverket. Vi drabbas av sorg då Rasmus farmor Monica lämnar oss efter 7års kamp mot cancer. Rasmus stod sin farmor väldigt nära, hon var som den andre föräldern då jag var själv med honom. Hon har alltid funnits för oss, och jag är henne evigt tacksam för allt hon har gjort. Saknaden är stor och Rasmus mår väldigt dåligt.

November: Rasmus fyller 7år! Kalas med buller och brak och sakta men säkert börjar han må bättre.

December: Mattias fyller 32 år, han föddes samma dag mina föräldrar gifte sig för 32 år sen. :)


Det känns som hela året gick ut på att vara gravid. Och det var ju nästan så.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela