MatildaTh

Dagis

Publicerad 2012-05-03 17:48:47 i Allmänt

Fick höra idag att Ronja troligtvis inte får plats på vårt dagis. Jag ska kämpa för platsen så långt det går. Det är ju ett tag kvar till hon börjar men tiden går fort.

På tal om dagis (ja, det heter förskola) så hör/läser jag ofta om föräldrar som är missnöjda med sina dagis. Opedagogisk personal, oengagerad personal, för lite personal, för dåligt bemötande, dålig mat, dålig information osv. Jag undrar egentligen hur dessa föräldrar är funtade, jag menar om förskolan nu är så hemsk och personalen så oengagerad, varför låta barnet gå kvar? Varför lämnar man sitt barn till människor/verksamheter man inte känner sig trygg med? Då handlar det ju snarare om brist i föräldrarskapet än om dåliga pedagoger.

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela