MatildaTh

Mål i livet

Publicerad 2012-05-10 13:15:13 i Allmänt

Det är viktigt att ha mål i livet. Att sträva efter att lära sig mer och utvecklas som människa är ett av mina stående mål.
Nu har jag dessutom också kommit på vad jag faktiskt vill utbilda mig till, vägen dit är inte jättelång men jag måste läsa 950p på vuxengymnasiet först. De har gjort om kurserna från och med 1 Juli så kurserna jag ska läsa är:

Svenska 2 och svenska 3 (Tidigare Svenska B)
Matematik 1 b och Matematik 2
Engelska 6
Samhälle 1
Naturkunskap 1
Historia 1
Religion 1
Gymnasiearbete


Alla kurser förutom Religion är på 100p, religion är på 50.

Jag börjar med Svenska 2, och läser det på distans med start 11 Juni. Om jag kommer med, men det hoppas jag.

Utöver detta ska jag skriva högskoleprovet igen både i höst och i vår för att sedan söka in på Socionomprogrammet. Jag har skrivit högskoleprovet en gång och det gick bra så förhoppningsvis höjer jag poängen lite grann efter dessa två gånger.

Det ska bli jätteroligt vilket fall.

Eftersom rådande regering har gjort det svårare för oss som inte gick in för skolan så är det liksom sista chansen nu, jag måste få MVG i alla kurser. Eller ja, matten går nog inte, men de övriga ska jag klara.

Hejjj hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela