MatildaTh

Begravning.

Publicerad 2013-01-14 17:05:55 i Allmänt

Idag har vi varit på Farmors begravning. Det var en fin begravning. Det senaste året har vi förlorat min morfar, Rasmus farmor Monica, vår vän Mats och nu min farmor.

Alldeles för många. Att Mats fick dö minst 40 år i förtid pga cancer, är för jävligt rent ut sagt. Monica blev alldeles för ung hon också pga cancer och där förlorade jag och Rasmus en av våra stora stöttepelare. Morfar blev sjuk i äldre ålder efter att ha levt ett relativt långt liv, men det var hemskt ändå. Farmor skulle fyllt 94 och fick sin önskan om att bo hemma hela livet uppfylld.

Jag saknar Monica ofta, det finns mycket jag skulle vilja berätta och diskutera med henne. Jag har aldrig träffat en klokare kvinna än henne.

Första sommaren nu utan Mats, hur kommer det bli? Hur kommer det vara att parkera vid stugan utan att mötas av hans ständiga leende? Tänk om jag hade vetat sista gången jag träffade honom att det var just den sista. Hade jag gjort något annorlunda då? Tänk om livet hade varit rättvist. Då hade vi haft både Monica och Mats hos oss.

Nu får det dröja läääänge till nästa begravning.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela