MatildaTh

Hoppfull

Publicerad 2013-01-20 04:19:00 i Allmänt

Jag sa till Mattias häromdagen att jag skulle ringa min gamla chef och se vad hon gör idag. För jag tänkte som så att om hon är kvar i kommunen så kanske hon har en lucka för mig.
Hon är en toppenchef och jag känner nu med våra 14 chefer på 7 år att det verkligen är av stor vikt att ha en bra chef.

Vilket fall så visar det sig nu att hon är chef på ett ställe där jag faktiskt redan har sökt jobb. Hon har gift sig och bytt namn så jag förstod inte att det var hon. Detta jobbet vill jag ha oavsett om hon är chef eller inte iofs, men nu känns det extra lockande. Jag vet att hon tycker bra om mig och när jag använde henne som referens sist så fick jag många lovord. Så nu hoppas jag innerligt på att få tjänsten, och lite hoppfull blir jag allt med tanke på att hon redan känner mig. Hon vet vad hon får liksom.

(Det är inte bara nackdelar med täta chefsbyten, det underlättar ju för mig såklart att det är många av kommunens chefer som redan känner mig.)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela