MatildaTh

Söka jobb

Publicerad 2013-01-08 02:23:20 i Allmänt

Alltså det här med att skriva CV... Jag har aldrig i hela mitt liv skrivit ett regelrätt sådant. Mitt första sommarjobb ledde till förlängning som sedan ledde till tillsvidareanställning. De andra jobb jag har haft när jag har varit tjänstledig härifrån har varit jobb jag sökt för skojs skull, inför en sommar och så vidare.
 
Men när man verkligen vill ha ett jobb, hur fasen ska man skriva? Jag brukar tycka att det är enkelt att uttrycka mig i skrift, men att höja mig själv till skyarna är jag inte bra på.
 
Tips någon?
 
Nu small det till i köket på jobbet så jag höll på att skita ner mig. Ibland är det lite skrämmande att vara här ensam nattetid alltså.. :(
 
Jag har iaf skickat iväg några ansökningar, det återstår att se om jag ens får komma på intervju.

Kommentarer

Postat av: Mirjami

Publicerad 2013-01-08 08:38:06

Skriv ärligt om dina styrkor, vad du är bra på. Nämn inget om det som du inte kan eller känner dig osäker på.

Om det känns ovant att skryta så kan du alltid skriva att "Jag får ofta beröm för mitt fina sätt gentemot människor / mina kunskaper inom sårvård / min fantastiska bilkörning" eller liknande :)

Tänk på att när du skriver personliga brev så har du bara en liten stund på dig att få den som läser att bli riktigt intresserad.
Lycka till!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela