MatildaTh

Städa

Publicerad 2013-01-13 13:56:29 i Allmänt

Är det värsta jag vet. För mig innebär bara tanken på att städa ångest. Jag har ångest över att jag "borde" städa, jag har ångest under tiden jag städar för det finns så mycket roligare att göra. Och ångesten blir inte bättre över alla perfekt städade hem jag besöker eller av alla som är så himla duktiga och skryter om hur mycket de städar på Facebook och liknande.

Jag gillar när det är rent och snyggt runt omkring mig, men eftersom jag verkligen hatar att städa så är det sällan det är tipp topp här vill jag lova.

Livet är sannerligen för kort för att hetsa upp sig över brödsmulor under köksbordet eller lite sand i hallen.

Idag är en sån dag då vi har städar åtminstone halva huset - och frostat av frysen! Klapp på axeln för det. Nu ska vi steka lövbiff.

Kommentarer

Postat av: finnen

Publicerad 2013-01-20 12:46:28

Anlita mig! Kan komma en gång i veckan o städa för en billig peng. Älskar att städa och är ddessutom grym på det.

Svar: Jo det vet jag ju att du är! Vad vill du ha för det då? ;)
Matilda

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela