MatildaTh

Facebook.

Publicerad 2014-08-13 19:33:59 i Allmänt

Jag lägger alldeles för mycket tid och energi på Facebook. Eftersom jag är inne varje dag och har några hundra vänner så är det som bäddat för irritation. Det är många olika åsikter och tyckande. Det är inte det att människor tycker olika som stör mig, men jag vill liksom kunna välja när och med vem jag debatterar - vilket är i stort sett omöjligt med ett flöde på Facebook som ser ut som mitt.
 
Då tycker ju säkert många av er att det är ju bara att inte bry sig. Bra för er, om ni kan blunda, men jag kan inte det.
 
Jag kan inte se folk skriva kvinnoförnedrande, rasistiska, sexistiska, korkade, felaktiga eller påhittade grejer - och låta dem komma undan med det. Varför bryr jag mig? Jo, det är nämligen så att det inte bara är random personer på nätet (ofta anonyma) som skriver utan det är de som jag har som mina vänner på Facebook - och alla har jag en relation till. Det är liksom folk som jag tror att jag känner, människor som jag tycker om, människor jag trodde att jag kände... och jag blir så ARG! Arg på dem för att de kan ha sådana åsikter men också arg på mig själv - VARFÖR trodde jag bättre om dem? Varför blir jag SÅ besviken, jag borde vant mig för länge sen.
 
SÅ, då återstår denna fundering: Kan man bara plocka bort folk från vänlistan? IRL skulle jag sluta umgås med ovanstående personer, så varför inte? Egentligen? Är det "värre" att bli dumpad på Facebook än på riktigt?
 
Jag skulle så gärna vilja plocka bort flera hundra - men ett flöde där alla håller med, är det kul i längden?

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela