MatildaTh

Luftvärmepump, bilbesiktning och plugghets

Publicerad 2013-04-04 15:42:01 i Allmänt

Vi har en luftvärmepump i huset. Den fyller ju en funktion helt klart. Utan den hade det varit galet mycket dyrare att värma upp huset. MEN, den låter, den blåser och den stör mig något grymt på kvällarna när jag ska sova. Så länge jag kan minnas så har jag alltid störts av ljud. Jag kan tex inte somna vid tvn, om någon snarkar eller om det bara blåser litegrann från pumpen. Jag ligger liksom och lyssnar efter tänkbara ljud som skulle kunna vara ivägen för mig. Jag har alltid störts av detta men inte fattat varför, nu är jag övertygad om att det har med min HSP att göra. Det är en befrielse när det blir varmt ute så man kan stänga av den. I hate it!
 
Bilen gick igenom besiktningen. Wihoo. Skönt att slippa spendera pengar på eventuella fel. Jag hatar att åka till bilprovningen av flera anledningar:
  1. De är alltid så förbannat otrevliga.
  2. De pratar med mig som om jag vore dum i huvudet och frågar ifall jag har en man hemma, eftersom de alltid kan bilar bättre än kvinnor. (Inte min, vi är lika värdelösa på det området båda två.)
  3. Jag blir skitnervös och nojig och tror alltid att jag ska köra in i antingen själva gubben på bilprovningen eller väggen eller vad som när jag kör in i lokalen.
  4. Jag gillar inte att främmande människor pillar på mina grejer.
Men idag drabbades jag bara av punkt 4 av ovanstående. SKÖNT!
 
Plugget går sådär nu. Jag har nog inte varit så omotiverad någon gång sen jag började i somras. Naturkunskap är förbannat tråkigt för det första, sen orkar jag helt enkelt inte just nu. Jag hoppas att jag iallafall blir godkänd på kursen, för då är det bara litegrann kvar innan sommaruppehåll. Jag har massor kvar och allt ska göras i helgen, jag har aldrig varit en plugghäst, jag presterar som bäst när jag har ont om tid. Så plugghets is the shit liksom.

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2013-04-04 20:04:27

Kanske är HSP jag lider av också då för gällande sömnen stämmer det till hundra procent....Men som liten var du inte ett dugg lättväckt eller störd av ljud

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela