MatildaTh

En dag i vårdens tecken

Publicerad 2013-02-11 12:34:48 i Allmänt

Mitt läkarbesök var snabbt avklarat. Mina hudförändringar var ofarliga. Skönt. Min höftproblematik är inget som har med lederna att göra, som jag trodde. Däremot så har jag problem med muskelfästet i höften, vilket resulterar i smärta.
Mina knän är en saga för sig. Åkomman heter chandromacia patellae. Vilket i praktiken innebär att det är broskbildningen bakom knäskålen som det är fel på.
Detta ger smärta, svårigheter att gå i trappor, sitta på huk, sitta still i trånga utrymmen (bil,flyg, bio osv).

Det enda som lindrar är att ha stark muskulatur. Lindrar, smärtfri lär jag aldrig bli. Men jag får absolut inte träna hur jag vill. Jag ska undvika trappor, cykla, hoppa, springa och studsa. Det gör smärtan värre. Så sjukgymnastik nästa.

Det känns skönt ändå att veta att jag faktiskt har en diagnos som gör att det smärtar. Jag är inte inbillningssjuk och lat och låter bli att träna till varje pris. (dock är jag lat och hatar träning)

Men de få gånger jag har funnit en gnutta motivation till att gå på gym, ett gympapass eller liknande så har det bara gjort ont. Lat + smärta är en oerhört stark anledning att låta bli.

Men nu som sagt blir det sjukgymnastik. Hoppas det lättar.

Jag har även hunnit med att göra en Rotfyllning from hell idag. Det gör så ont, så nu har jag tagit tradolan och bäddat ner mig. God natt en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela