MatildaTh

På väg..

Publicerad 2013-03-31 23:52:34 i

Jag har en ständig känsla av att vara på väg någonstans. Är det inte jobb jag vill byta så är det bostad jag vill byta. Att vi just nu vill sälja huset, är ju av en anledning, men ändå.

Jag älskar att kolla på lägenheter och hus på hemnet, blocket och andra sidor. Jag kollar ständigt vad det finns för jobb och söker emellanåt. Varför är jag så rastlös? Såhär med facit i hand var husköpet, ekonomiskt sett, en miss. Men jag är ändå glad att vi köpte det, flytten innebar en stor och positiv förändring i Rasmus liv. Han går på Grästorpsskolan i klass örnen. Pedagogerna i hans arbetslag är helt fantastiska. Det är med sorg i hjärtat vi måste byta lärare inför tredje klass.

Nu svävade jag iväg lite, men det jag ville komma till var att det enda stället jag har trivts på sen jag flyttade hemifrån är mariebo. (Jag har flyttat 9 gånger sen jag flyttade hemifrån.) Jag eller både jag och Mattias vantrivs på Grästorp. Jag vill tillbaka till stan, men målet just nu, för barnens skull, är Hovslätt. Men så fort vi kan blir det torpa eller mariebo. Helt klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela