MatildaTh

...

Publicerad 2013-05-26 20:18:42 i

Nu har vi haft visning och det var hela 15 familjer här och tittade. Mäklaren ska återkoppla med dem i morgon och på tisdag. Jag hoppas innerligt att budgivningen kommer igång redan i morgon. Tänk om den inte kommer igång alls! Hemska tanke. Men, som mäklaren sa så har han inte varit med om att ett hus på Grästorp inte blivit sålt.

Många undrar varför vi vill flytta ifrån ett hus och bosätta oss i en lägenhet. (Precis som om någon annan skulle ha med våra beslut att göra.) Men så här är det: Vi betalar som sagt alldeles för mkt för ett hus vi inte trivs i. Vi har alldeles för mycket att göra och efter två år utan sömn har vi noll energi kvar. Ingen av oss gillar trädgårdsarbete. Jag trivs bäst i stan, och ska jag inte bo i stan vill jag bo enskilt på landet. Vi vill inte vara skyldiga banken massa pengar och vi vill absolut åt den bekvämligheten hyresrätten innebär. När vi känner att vi vill ha en trädgård (gräsmatta) är endast ibland och då på sommaren, (vem med handen på hjärtat vill skotta snö varje morgon?) och det har vi ju, eftersom vi har en sommarstuga.

Nu läääängtar jag på ett bra bud så vi kan börja packa och förbereda på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela